Forside Aktuelt Endringer ved Våler legekontor

Endringer ved Våler legekontor

Oppdatert: 15.08.24

Fra 1. oktober 2024 blir fastlege Susilkumar Arumugam kommunalt ansatt.

Susilkumar Arumugam

Susilkumar vil tre inn i rollen som tilsynslege ved Våler sykehjem og lege ved helsestasjonen. Susilkumar har i dag en pasientliste på 1400 pasienter. Han vil beholde 500 av disse pasientene, og fortsette som fastlege i kommunal stilling.

Sondre Magnus Kvinge

Fra 1. oktober kommer en ny fastlege ved Våler legekontor som heter Sondre Magnus Kvinge. Han overtar 700 av pasientene på listen til Susilkumar. Resterende 200 pasienter på listen vil overføres til fastlege Gagandeep Singh ved Vålerlegene. Det vil være tett samarbeid mellom fastlegene i kommunen også fremover.

Verken kommunen eller fastlegene kan påvirke hvilke pasienter som vil bli stående på de forskjellige pasientlistene. Dette er det kun Helfo som avgjør. Kommunen har bedt om at pasienter med bostedsadresse i Bergskrenten kan få beholde lege ved Våler legekontor, men vet ikke om dette vil bli hensyntatt.

Vi ønsker ny lege, Sondre Magnus Kvinge, hjertelig velkommen til Våler kommune!"