Forside Aktuelt Hverdagsglede

Hverdagsglede

Nytt kurs i Hverdagsglede

starter onsdag 16. oktober kl. 10.00-12.00

Kurset passer for deg som er over 18 år som ønsker å ta grep i hverdagen.

En rekke undersøkelser viser at ting vi gjør er av stor betydning for hvordan vi trives i hverdagen. Og det er nettopp det dette kurset handler om - hvordan du med 5 grep og konkrete øvelser kan oppleve økt hverdagsglede.

Kurset er beregnet på voksne som opplever at de trenger et løft i hverdagen og tar i bruk noen verktøy som kan bidra til endring og økt livskvalitet.

Vi tar for oss fem viktige grep for økt hverdagsglede:

• Å være oppmerksom
  • Å være aktiv
  • Fortsette å lære
  • Å knytte bånd
  • Å gi

Konseptet bak kurset tar utgangspunkt i norsk og internasjonal forskning på livsmestring og folkehelse. Kurset henter inspirasjon fra positiv psykologi og kognitiv tilnærming til å ta i bruk egne ressurser. Kurslederne har gjennomgått kurslederopplæring i kurskonseptet Hverdagsglede.

Samlingene går over seks kursdager og hver økt varer i 2 til 2,5 timer. Kurset er for voksne bosatt i Våler kommune og er gratis.

Kurset holdes i Åpen barnehage, samme inngang som Våler helsestasjon, Bergskrenten 12, 1592 Våler.

FYLL INN DIN FRISKLIVSSRESEPT - MELD DEG PÅ HER (NY FANE)