Forside Aktuelt Jobber gjennom sommeren for å få klar ny skole: – Et av de mest utfordrende og spennende prosjektene jeg har jobbet med

Oppdatert: 12.08.24

I hjertet av Våler kommune pågår et massivt byggeprosjekt. Med en prislapp på hele 500 millioner kroner omfatter prosjektet nye skolebygg, idrettsanlegg, bibliotek og omfattende uteområder.

Utbyggingen er kommunens største investeringsprosjekt noensinne.

– Dette er uten tvil et av de mest utfordrende og spennende prosjektene jeg har vært involvert i, forteller Dag Normann Kristiansen, prosjektleder for arbeidet.

Utfordringene er mange. Byggingen foregår mens skolehverdagen pågår for rundt 230 elever ved Kirkebygden barneskole. Sprengningsarbeid har vært nødvendig, noe som har krevd strenge sikkerhetstiltak. Til tross for dette, har undervisningen fortsatt nesten som normalt.

– Kompleksiteten er enorm, og vi jobber bokstavelig talt midt i et mylder av daglig aktivitet, legger prosjektlederen til.

Dag Normann Kristiansen 2024 5 22 foto E Un

Bilde av ass. prosjektleder Dag Normann Kristiansen

Les mer her:

MOSS AVIS - BAK BETALINGSMUR (NY FANE)