Bostøtte
For deg med lav inntekt og høye boutgifter? Husbanken og kommunen samarbeider om bostøtteordningen. NAV Våler behandler søknaden, og har all kontakt med deg som søker. Husbanken fatter vedtaket.
Hvem kan få tilbudet?
Bostøtte er en statlig støtteordning for deg som har lav inntekt og høye boutgifter.
Hvordan søke?
For å behandle din søknad vil vi trenge informasjon om dine boutgifter. Informasjon om inntekten din hentes inn automatisk. Se søknadsskjema for hva du må dokumentere.
Trenger du hjelp til å fylle ut søknad? Ta kontakt med NAV Våler for hjelp.
Hvis du fyller ut papirsøknad skal den sendes til NAV Våler, Kjosveien 1, 1592 Våler.
Søknadsfrist
Søknadsfristen er 25. hver måned. Du får svar på søknaden den 20. neste måned. Utbetaling av bostøtten er den 20. hver måned.
Hva skjer videre?
Får du bostøtte, overføres søknaden din automatisk til neste måned hvis det ikke har skjedd endringer. Får du avslag fordi du har høy inntekt en måned, blir søknaden din automatisk overført til neste måned. Har du fått avslag 3 måneder etter hverandre må du søke på nytt.
ENDRINGER
Har inntekten din gått opp eller ned? Eller har noen flyttet inn eller ut av husstanden din? Skal du flytte? Husk at du har plikt til å melde fra hvis det skjer endringer som kan ha betydning for beregningen av bostøtte.
Klage
Hvis du mener noe er feil i vedtaket, kan du klage innen 3 uker fra du mottok vedtaket.
Har du spørsmål kan du kontakte Nav Våler vakttelefon.